MEN SÄR

Ugh..
Jag vaknade 7:50 idag! :O Och vi hade orientering 8:10 >_> Det tar dessutom 10 minuter att gå till "Spåret" där vi orienterar.
Men jag klarade mig i tid. ^^
Jag och Jeanette orienterade tillsammans, hittade bara 7/8 kontroller.

(Rätt bra för att vara jag. Med tanke på en incident i fjärde klass, då jag, Erik, Erik och Sandra sprang vilse och till slut hamnade hos en gammal gubbe i Viby. Han var snäll och bjöd på choklad, vår lärarinna fick hämta oss med sin bil.)

Idag, strax efter lunch, var vi även på studiebesök i Riksdagen.
Vi skulle gå in i en roll som en ledamot.
Jag blev indelad i något parti som hette "Värdepartiet". Vi blev majoriteten.

Och ett stort SUCK till vår lärare som sa att vi ska få sovmorgon imorrn för att vi skulle vara hemma 16:00. Vi var hemma 17:00. >_<
Så vi får sovmorgon nästa vecka också, iofs. Det är bra :)
Och jag som bor inne i stan ville stanna kvar efter att vi varit i Riksdagen. Men neeej, då var jag tvungen att ha en lapp som sa att jag skulle få stanna kvar. Givetvis så skulle mammas eller pappas underskrift vara på den också.
Så jag lämnade min skolväska här hemma.
När vi träffas vid tåget för att åka iväg så säger min lärare "Du kan få stanna kvar i stan om du vill, Olivia."
ABEEEW. Kunde han inte ha sagt det innan jag lämnade min väska hemma? >_>

Aaanyways. Jag ska iväg till mamma nu och sitter därför inte vid datorn ikväll. xD
Har ett hemkunskapsprov och ett SO-"läxförhör" till imorrn också. Anledningen till att jag skrev "" runt om läxförhör är för att det faktiskt är ett prov. Enligt vår skolas policy så får vi bara ha högst 2 prov eller stora inlämningar per vecka. Så vår lärare tycker att han kan kalla dessa SO-prov för "stora läxförhör" när det skulle krocka i planeringen med andra prov.


Alright. Hejdå <3

Kommentarer
Postat av: Leni

snäll gubbe i Viby som bjuder på choklad!
whoever said that orientering SUCKS? ^^ (I did).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback