UÄH

Seriöst. Jag hatar att åka tåg numera.
Det är så sjukt vad det finns för personer där.
Igår, när jag åkte till mamma, så satt jag i en i princip helt tom tågvagn. Det var jag och 3 personer till. Från vagnen framför oss kliver en man i femtioårsåldern in. Han går igenom heeeela den nästan tomma vagnen, sen sätter han sig precis framför mig. (Jag hade tillochmed satt mig på 2och2sätena, för att ingen skulle sätta sig där)
Jag tänkte bara "Har jag någon sjuk och hemsk dragningskraft eller är den här gubben dum?"
Efter inte mer än en minut så breder han ut benen sjukt mycket, så att de stöter emot mina.
Sen börjar han gnida dem emot mina. (Vid det här laget hade jag lust att byta plats eller bara fråga vad fan han gjorde.)
Men han gjorde ju inte något så att de andra direkt kunde förstå mig. Så jag satt där helt paralyserad.
Drog dock in benen så långt in mot väggen som det gick..
Jag såg flera ggr i ögonvrån att han försökte få ögonkontakt med mig. Jag råkade möta hans blick två eller tre ggr. Den var obehaglig, som ett granskande, pedagogiskt "Mm.. Jag förstår dig"
När tåget stannade i Ulriksdal satt han och stirrade på mig i evigheter för att jag skulle titta tillbaka på honom.
Jag stirrade rakt ut genom fönstret. Det var kallt, bildades kondens på fönstret när jag andades.
Konstigt, med tanke på att det inte kändes så kallt när jag var utomhus.

Väl inne för att ta tunnelbanan såg jag Michael Moores dubbelgångare. Det måste det ha varit!
Han var verkligen läskigt lik Michael Moore. Han hade dock ingen keps. .__.

Idag så hade vi musikförhör på något häfte vi fått.
På provet hade vår musiklärare någon sepefråga som vi inte ens hade diskuterat eller läst om. Det står inte ens i häftet.
"Ur  'röstsynvinkel', vad är skillnaden på bas, alt, tenor och sopran?"
Wtf?! liksom >_>
Jag visste ju vad bas och tenor var.
Men det var många som inte ens visste det.

(Du som läser kanske tänker.. "Men guuuud. Det där vet ju jag.
But hey. I DONT. Jag är inte musikalisk. .__.  )

Äh.. Jag var på ett möte om att läsa före i Engelska A idag.
Det verkar kul. Men jag måste göra ett prov 4/10 för att se om jag kan få läsa..

Gnehgneh.. OKY BIBUY

Kommentarer
Postat av: Sami

Haha sami goes förklara:
Bas är den mörkaste tonarten man sjunger i.. typ.. thåström, Tenor är snäppet ljusare och alt är ännu ljusare och sen är sopran jätteljust.. ^^

2006-09-20 @ 23:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback