You couldn't make the cut, so now you'll make this cut..

Ännu en skoldag. Well, det blir en dag färre till höstlovet för varje dag som går.
Idag hade vi debatt i skolan. Politik, abew.
(Är jag inte lycklig som får gå i 9:e klass ett valår?
- Well, nej.)

Jag var inte förberedd, precis som jag nästan aldrig är på något skolarbete/läxa/whatever.
Jag måste verkligen lära mig att slita mig från datorn, från latandet. Jag måste göra skolarbete. Seriöst.

Men debatten gick bra. Faktiskt.
Jag var socialdemokrat och vår debatt skedde inför frågande 7:e klassare. (lite irriterande att de skulle fråga så mycket faktiskt)
När någon debatterar med mig så blir jag så frustrerad om personen tycker helt annorlunda eller ställer någon fråga jag verkligen inte kan svara på.
Jag lyckas dock alltid komma ur sådana situationer. Saken är den att man ska låta tillräckligt övertygande, att man ska låta som om man vet allt. Till slut tvekar de flesta och ger med sig.
Man måste givetvis ha fantasi och vara beredd på oväntade vändningar. ^^

När jag kom hem så insåg jag att jag var tvungen att ringa och fixa prao idag, vi ska lämna in vår praolapp på fredag.
Jag kom fram till att jag faktiskt skulle kunna tänka mig praoa på Interflora. Det verkar kul, seriöst. Och om man har tur så kan man nog fixa ett jobb där.

Jag tittade på tv ett tag. Sen satte jag mig vid datorn, senare åt jag middag.
Runt klockan 18:00 så satte jag mig ned och kollade Gula Sidorna. (Jag visste att Interflora stänger sina affärer kl 20:00)
Ringde först Interflora som ligger nära mammas lägenhet. - Interflora Kaprifol
Fick höra att de hade fullt av prao där.
Ringde Gamla Stans Blommor. De tog inte emot prao.
Sen ringde jag runt till diverse florister i stan.
Jag ringde Sjöstaden Flora Och Design (Interflora) och bad att få prata med butikschefen om prao.
Butikschefen var samma person som svarade i telefonen och sedan berättade jag om mitt intresse för att praoa hos Interflora.

"Är du intresserad?" frågade hon plötsligt
"Öh... Ja" Jag tyckte att det var ganska uppenbart att jag var intresserad av praoplats där.
"Jomen, alltså. Av blommor.."
"Jaha.. Ja, det är klart. Jag är intresserad av blommor, design och jag pysslar mycket på min fritid"
"Ja, det låter ju bra. Men kom hit med papprena här i veckan så pratar vi mer och så skriver jag under"

Yeah! ^^ Så nu på torsdag efter skolan ska jag komma dit.
Det ligger i Hammarby Sjöstad. inte aaaallt för långt från mamma.



Sen satte jag mig här igen, började prata med folk. Kände mig lättad. Jag har ju fixat min prao nu.
Men så kommer jag på nu att det kanske vore bra att fixa NO-labbrapporterna.
Men jag är ju så lat och jag fastnar lätt när folk skriver en massa till mig.
Kan alla som läser det här snälla whina på mig imorrn om att jag ska göra mina läxor.
Tack.




Jag har börjat lyssna en massa på And Then I Turned Seven. (Förkortningen är finast ever! ATITS xD)
Daniel/Dödis, introducerade dem för mig. :) Jag är tacksam.




Jag fick reda på avslöjande saker idag. Om något förlorat. Det var länge förlorat visade det sig, mycket längre än vad jag trodde. Men det låter vi vara. För det är förlorat.



Jag längtar till UppCon. Det är den 13:e oktober. (fredag den 13:e) Man undrar ju vad som lär hända då. Jag har redan fått veta att Chrisitan inte dyker upp. Fick honom att lova att han skulle försöka fixa fram pengar, dock.
Jag tror inte Marcus dyker upp. Han har whinat om det sen länge.
Det är bäst för Marcus?/Markus?/Grunt att han dyker upp nu i höst. Att han inte köper jeans den här gången. >_>
Sen dyker det upp en massa vänner till mig som aldrig varit där förr. :)

Åh. Nu minns jag något från UppCon:06 (i våras)
I sovsalarna. Det var underbart. Vi satt uppe hela natten och skrattade, jag och Tobias.
Fast. Vi fick gå ut, eftersom folk otroligt nog ville sova. :O Jag minns inte varför jag började skratta, men jag minns att jag inte ens kunde stå upp.
Väl ute från sovsalarna så kommer en tjej ut från toaletten, kliver upp på en bänk och sen kraschar hon ned i golvet.
Jag började skratta ännu mer, om möjligt. Fast hon blev inte så glad. :/
Sen kom Christian och Marcus ut till mig och Tobias. De satt och triggade mig jättelänge till att skratta. Jag undrar hur länge jag skrattade den natten.

Hur kommer det sig att verkligen ALLA har ändrat sig i sommar?
Så drastiskt. Oavsett ålder och kön.
Den här hösten känns så deppig och ja... deppig.
Eller är det bara jag som ändrats?
Att jag tidigare varit så bekymmerslös att jag inte sett hur andra mådde..

Ujuj. Inte värt att tänka.

Iallafall.
Nu har jag av flera personer fått höra att jag är så snäll att jag en dag kommer att explodera.
Att jag kommer att skälla ut någon så mycket att denne får men för livet.
Men människor, har ni tänkt på att jag kanske är gulligullig mot er för att ni är värda det?
Har ni tänkt på att jag kanske inte orkar lägga ned tid på att whina om/på någon som varit elak eller något.
Jag har gjort det så mycket förr. Det är helt enkelt inte värt det.
Det är bara så att jag försöker se allt positivt nu. :)





Imorgon släpps My Chemical Romance biljetterna! :D
WHOA! liksom.
Ska någon dit? *räcka upp hand ivirgt*
Ya! Jag ska! That's right.
Faktum är att spelningen på Arenan är den enda spelningen i Skandinavien.
Hur mycket flax kan man ha liksom?
_______________

13/9-06                      
Klockan 9:00.                       
Biljettsläpp                       
_______________

8/12-06
Klockan 19:30.    
Spelning    

_______________

Ugh. Snart är klockan tolv.
Imorgon fortsätter debatten. "Yay!"

..Mina dumleklubbor är slut.
Godnatt




(Nu blir Jim JÄTTEglad) :)

Kommentarer
Postat av: Sami

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!


Underbart! fantastiskt! jag skulle vilja kalla det ett mästerverk!
En bloggarnas blogg, en kung av de kungarna!
nej men tufft^^

Och jag blev jätteglad =P

2006-09-12 @ 23:34:54
Postat av: Jack

Drottning isåfall? :P

Hehe ^^ Men dina bloggar är skoj Olivia :)

2006-09-13 @ 00:19:08
Postat av: Elin (Uttern)

Hah, det är kul att läsa vad du skriver.
Sötabarn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback